یك كارشناس رسانه اظهار كرد: مأموریت رسانههای معاند فارسی زبان، تخریب اذهان ایرانیان از بابت كمشمردن و ناچیز شمردن و القای دستاورد نداشتن توافق آتشبس برای حماس است.
جواد یوسفی، كارشناس رسانه در مصاحبه با برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت درباره پوشش رسانهای توافق آتشبس میان حماس و رژیم صهیونیستی اظهار كرد: نتانیاهو در ابتدای این جنگ اعلام كرد كه حماس را نابود میكنیم اما امروز همین نتانیاهو میگوید برای نوع مذاكره و آزادسازی گروگانها و شرایط آتشبس منتظر جواب حماس بودیم.
وی افزود: اینكه مجموعه محدودی به نام حماس در تحریم و محاصره چهارمین ارتش قرار داشت و در برابر بیش از 400 روز نبرد بیامان یكطرفه و تسلیحات به روز آمریكایی و غربی كه به رژیم صهیونیستی تزریق میشد، مقاومت كرد به تنهایی و فارغ از هر گونه تحلیل، نشان از پیروزی شگرف عرصه مقاومت و شكست رژیم سفاك دارد.
كارشناس رسانه با بیان اینكه رسانههای عبریزبان در این روزها به شدت از شكست یاد میكنند و این اتفاق برای آنها یك خسارت و شكست بزرگ محسوب میشود، گفت: كابینه جنگ نتانیاهو به شدت بر این موضوع تأكید داشت كه حماس را نابود و اسرا را آزاد میكند و رسانههای عبریزبان رژیم صهیونیستی هم به شدت پیگیر این موضوع بودند.
یوسفی تصریح كرد: رسانههای غربی بر اساس وظیفه ذاتی كه در خود میبینند از رژیم صهیونیستی حمایت میكنند و اگر انتقادی هم از این رژیم میكنند صرفاً انتقاد تاكتیكی است اما رسانههای معاند فارسیزبان كه به عنوان مزدور عمل میكنند، ادامه حیات و فعالیت انگلوار خود را منوط به حمایت مالی رژیم صهیونیستی و آمریكا میدانند و به همین دلیل هم نمیتوانند چیزی را مطرح كنند كه به مذاق صاحبان آنها خوش نیاید.
وی افزود: مأموریت دوم رسانههای معاند فارسیزبان، تخریب اذهان ایرانیان از بابت كمشمردن و ناچیز شمردن و به دست نیامدن دستاوردهای این اتفاق است.
كارشناس رسانه ادامه داد: رژیم صهیونیستی با كشتار وسیعی كه انجام داد و با عدم رعایت حقوق بشر نتوانست حتی به یكی از اهداف خود برسد، بنابراین طبیعی است كه مزدوران قلم به دست تحت حمایت این رژیم مجبورند كه این مسائل را نمایش ندهند، یا وارونه جلوه دهند یا اینكه موضوعات حاشیهای را برای مخاطب به ویژه مخاطب فارسیزبان مطرح كنند.
یوسفی با بیان اینكه روایتگری دست اول در جنگ اهمیت بسیار بالایی دارد، تصریح كرد: ما معمولاً در روایتگری دست برتر را نداریم درصورتیكه اگر خودمان راوی اتفاقات به معنای واقعی كلمه باشیم و مسائل را تبیینگری كنیم، میتوانیم ذهن مخاطبان را از آشوب اخبار و تحلیلهای كذب دور كنیم اما متأسفانه در روایتگری معمولاً یا دیر عمل میكنیم و یا روند كندی داریم.